خرید اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی کتاب

خرید اینترنتی کتاب

در این وبلاگ قصد داریم اقدام به معرفی کتاب و معرفی شیوه ها و سایت های خرید اینترنتی کتاب نماییم. سعی می کنیم فروشگاه های اینرتنتی کتاب را معرفی کنیم که می توانید در آنها کتاب مورد نظر خود را تهیه کنید.

  • ۰
  • ۰

شاهنامه بایسنقری

شاهنامه را باید یکی از برجسته‌ترین آثار حماسی جهان دانست. محتوای شاهنامه شامل اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاریخ ایران از آغاز تا حمله اعراب به ایران در سده هفتم است که در چهار دودمان پادشاهی پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان گنجانده می‌شوند و به سه بخش اسطوره‌ای (از روزگار کیومرث تا پادشاهی فریدون)، پهلوانی (از خیزش کاوه آهنگر تا مرگ رستم) و تاریخی (از پادشاهی بهمن و پیدایش اسکندر تا گشایش ایران به دست اعراب) بخش‌بندی می‌شود.

بر همین اساس چاپ های مختلفی از شاهنامه در دسترس است که شاید نفیس ترین آن شاهنامه بایسنقری باشد. شاهنامه بایسنقری یکی از شاهکارهای دوره صفوی است که نسخه اصلی آن در موزه نگهداری می شود.

شاهنامه بایسنقری در حال حاضر در کتابخانه کاخ موزه گلستان نگهداری می‌شود. نسخه کنونی شاهنامه بایسنقری را امیرنظام گروسی، به کتابخانه کاخ موزه گلستان هدیه کرده است. این نسخه باارزش و نفیس در برخی از نمایشگاه‌های مهم جهانی نمایش داده شده است. شاهنامه بایسنقری به سبب اینکه در لندن، سن پترزبورگ، پاریس و رم به نمایش درآمده و مینیاتورهای آن به‌وسیله یونسکو در سری کتاب‌های دنیای هنر در جلد مربوط به ایران چاپ شده در غرب بسیار نامی است.

اما در زمان جشن های 2500 ساله به دستور محمد رضا پهلوی نسخه بسیار نفیسی از روی شاهنامه بایسنقری چاپ شد تا به میهمانان اهدا شود. شاهنامه بایسنقری در سال ۱۳۵۰ شمسی به صورت چاپ لوحی در تهران منتشر شده است. این اثر درکنار شاهنامه طهماسبی (که آن هم یکی از آثار فاخر فارسی است و به زودی به آن خواهیم پرداخت) از نفیس ترین شاهنامه های چاپ شده در ایران هستند.

صفحه رسمی فروشگاه اینترنتی کتاب شلفی (shelffee.com)

  • ۹۷/۰۵/۲۵
  • ویترین خبر ویترین خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی